Woda

Woda jest najważniejszym, nieorganicznym składnikiem organizmu i największym ilościowo budulcem ciała ludzkiego. Jest również podstawowym składnikiem codziennej diety potrzebnym do utrzymania prawidłowej temperatury ciała, transportu składników odżywczych, produktów przemiany materii oraz wytwarzania energii.

Ubytek wody do 20% prowadzi do zgonu. W naszym ciele woda występuje we wszystkich płynach i tkankach:

  • we krwi jest jej około 80%
  • w mięśniach 73%
  • w tkance tłuszczowej 25%
  • w kościach 10%

Źródłem wody są: woda pitna, napoje, produkty spożywcze o stałej konsystencji oraz tzw. woda metaboliczna, powstająca w organizmie w procesie utleniania (spalania) w komórkach składników pokarmowych.

Żeby twój organizm prawidłowo funkcjonował pij

od 1,5 do 2 litrów dziennie.


woda

Porady dietetyka

Jak długo powinny trwać ćwiczenia?

Wysiłek fizyczny wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia funkcjonowanie układów: krwionośnego, nerwowego, kostnego oraz ruchowego. Zalecane jest co najmniej 4 jednostki treningowe w tygodniu, które powinny trwać przez 45minut.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Pomidory z czosnkiem i oliwą – 142 kcal

Lekkie, bardzo proste w przygotowaniu i pyszne danie, z dużą zawartością potasu (dzięki pomidorom). To doskonała i zdrowa przekąska, kiedy chwyci nas nagły głód.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »