Regularność posiłków

Dostarczanie niezbędnej energii organizmowi w stałych porach jest bardzo istotnym czynnikiem skutecznego odchudzania. Dowiedz się dlaczego.

Dlaczego powinniśmy spożywać regularne posiłki?

Dostarczanie niezbędnej energii do organizmu, w stałych odstępach czasu powoduje mniejsze narażenie na tzw. wilczy głód. Przemiana materii w organizmie w normalnych warunkach, utrzymywana jest na stałym poziomie - brak tzw. dziur metabolicznych.

Spożywanie posiłku podnosi PPM (podstawową przemianę materii) przy zbilansowanej diecie o 10%  (Węglowodany podnoszą PPM o 4%,  Białka podnoszą PPM o 25% - niektóre nawet do 50%, Tłuszcze podnoszą PPM o 14%).

regularność posiłków

Ponadto spożywanie regularnych posiłków sprzyja utrzymaniu stałego poziomu glukozy we krwi, tworzy nawyk regularności - organizm przyzwyczaja się do konkretnych godzin posiłków. Regularność zapobiega magazynowaniu zbędnej energii przez organizm oraz powoduje lepsze samopoczucie.

Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w dziale PYTANIA

Porady dietetyka

Bilans energetyczny

Praktycznie każdy spożywany posiłek zawiera kalorie, które przetwarzane są przez nasz organizm na energię potrzebną do jego prawidłowego funkcjonowania. Bilans energetyczny w dużym skrócie możemy określić jako równowagę pomiędzy ilością energii dostarczonej z pożywieniem, a wydatkiem energetycznym organizmu.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Zupa dyniowa - 4 porcje po 115 kcal

Pyszna zupa dyniowa sprawdzi się jako posiłek dla całej rodziny. Odpowiednio dobrane przyprawy równoważą neutralny smak dyni i powodują, że posiłek zadowoli każdego amatora smacznej kuchni. Łatwa i szybka w przygotowaniu.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »