Regularność posiłków

Dostarczanie niezbędnej energii organizmowi w stałych porach jest bardzo istotnym czynnikiem skutecznego odchudzania. Dowiedz się dlaczego.

Dlaczego powinniśmy spożywać regularne posiłki?

Dostarczanie niezbędnej energii do organizmu, w stałych odstępach czasu powoduje mniejsze narażenie na tzw. wilczy głód. Przemiana materii w organizmie w normalnych warunkach, utrzymywana jest na stałym poziomie - brak tzw. dziur metabolicznych.

Spożywanie posiłku podnosi PPM (podstawową przemianę materii) przy zbilansowanej diecie o 10%  (Węglowodany podnoszą PPM o 4%,  Białka podnoszą PPM o 25% - niektóre nawet do 50%, Tłuszcze podnoszą PPM o 14%).

regularność posiłków

Ponadto spożywanie regularnych posiłków sprzyja utrzymaniu stałego poziomu glukozy we krwi, tworzy nawyk regularności - organizm przyzwyczaja się do konkretnych godzin posiłków. Regularność zapobiega magazynowaniu zbędnej energii przez organizm oraz powoduje lepsze samopoczucie.

Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w dziale PYTANIA

Porady dietetyka

Błonnik

Błonnik jest ważnym elementem zdrowej, zbilansowanej diety. Dieta bogata w błonnik ma wiele korzyści zdrowotnych: pomaga w zapobieganiu chorobom serca, cukrzycy, nagłemu przyrostowi masy ciała i powstawaniu niektórych nowotworów, może też poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Placki węgierskie a'la SmartFood - 281 kcal/os

Oryginalny przysmak dla wielbicieli ostrzejszych smaków. Sycące i nietrudne w przygotowaniu danie dla 2 osób. Zdecydowanie polecamy!

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »