Podjadanie

W trakcie stosowania diety, szczególnie w jej początkowej fazie, zdarzają się chwile słabości. Jak sobie z nimi radzić?

Jedz 5 posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasu.

Jeśli spożywasz za mało posiłków, organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości składników odżywczych, a do mózgu docierają informację o konieczności ich uzupełnienia. Właśnie wtedy, najczęściej wieczorem, zaczynasz mieć ochotę na produkty wysokokaloryczne (ciastka czy lody). Regularność spożywania posiłków pomoże Ci utrzymać stały poziom cukru we krwi i jednocześnie zapobiegnie odczuwaniu głodu.

Staraj się nie mieć w zasięgu ręki niezdrowych przekąsek (np. ciastek).

Bo jak mówi stare przysłowie „co z oczu, to z serca”, więc jeśli czegoś nie ma, to po to nie sięgasz, nawet w sytuacji odczuwania głodu lub stresu. Na wszelki wypadek poproś też osoby, które z tobą mieszkają, żeby trzymały swoje smakołyki poza twoim zasięgiem.

podjadanie

Wypełnij swój czas czynnościami, które pozwolą Ci trzymać myśli z dala od jedzenia


Idź na spacer, zacznij ćwiczyć, zadzwoń do przyjaciela.

Prowadź dzienniczek.

Jest mniej prawdopodobne, że sięgniesz po słodycze, wiedząc, że swoje „grzeszki” musisz potem zapisać. Podczas notowania pamiętaj, aby obok zjedzonych produktów zapisywać emocje z nimi związane. Pozwoli Ci to na zidentyfikować te, które nasilają głód.


Porady dietetyka

Odpowiednia dieta

Pobieranie pokarmu jest jedną z podstawowych potrzeb, których zaspokojenie warunkują życie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu ludzkiego.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Placki węgierskie a'la SmartFood - 281 kcal/os

Oryginalny przysmak dla wielbicieli ostrzejszych smaków. Sycące i nietrudne w przygotowaniu danie dla 2 osób. Zdecydowanie polecamy!

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »