Podjadanie

W trakcie stosowania diety, szczególnie w jej początkowej fazie, zdarzają się chwile słabości. Jak sobie z nimi radzić?

Jedz 5 posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasu.

Jeśli spożywasz za mało posiłków, organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości składników odżywczych, a do mózgu docierają informację o konieczności ich uzupełnienia. Właśnie wtedy, najczęściej wieczorem, zaczynasz mieć ochotę na produkty wysokokaloryczne (ciastka czy lody). Regularność spożywania posiłków pomoże Ci utrzymać stały poziom cukru we krwi i jednocześnie zapobiegnie odczuwaniu głodu.

Staraj się nie mieć w zasięgu ręki niezdrowych przekąsek (np. ciastek).

Bo jak mówi stare przysłowie „co z oczu, to z serca”, więc jeśli czegoś nie ma, to po to nie sięgasz, nawet w sytuacji odczuwania głodu lub stresu. Na wszelki wypadek poproś też osoby, które z tobą mieszkają, żeby trzymały swoje smakołyki poza twoim zasięgiem.

podjadanie

Wypełnij swój czas czynnościami, które pozwolą Ci trzymać myśli z dala od jedzenia


Idź na spacer, zacznij ćwiczyć, zadzwoń do przyjaciela.

Prowadź dzienniczek.

Jest mniej prawdopodobne, że sięgniesz po słodycze, wiedząc, że swoje „grzeszki” musisz potem zapisać. Podczas notowania pamiętaj, aby obok zjedzonych produktów zapisywać emocje z nimi związane. Pozwoli Ci to na zidentyfikować te, które nasilają głód.


Porady dietetyka

Jak długo powinny trwać ćwiczenia?

Wysiłek fizyczny wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia funkcjonowanie układów: krwionośnego, nerwowego, kostnego oraz ruchowego. Zalecane jest co najmniej 4 jednostki treningowe w tygodniu, które powinny trwać przez 45minut.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Pomidory z czosnkiem i oliwą – 142 kcal

Lekkie, bardzo proste w przygotowaniu i pyszne danie, z dużą zawartością potasu (dzięki pomidorom). To doskonała i zdrowa przekąska, kiedy chwyci nas nagły głód.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »