Jak długo powinny trwać ćwiczenia?

Wysiłek fizyczny wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia funkcjonowanie układów: krwionośnego, nerwowego, kostnego oraz ruchowego. Zalecane jest co najmniej 4 jednostki treningowe w tygodniu, które powinny trwać przez 45minut.

Czas trwania ćwiczeń powinien być zależny od celu treningu:

  • w przypadku rozbudowy masy mięśniowej wysiłek powinien trwać do 1h.,
  • gdy chce się zredukować masę ciała ćwiczenia powinny trwać od 30 min - 2h ,
  • w przypadku rozbudowy wytrzymałości trening może trwać od 10 min do 2/3 godzin.

Każda forma aktywności fizycznej powinna być dostosowana do możliwości fizycznych organizmu. Dlaczego wysiłek powinien trwać akurat tyle czasu? Ze względu na źródła uzyskiwana energii przez organizm. Kolejnymi źródłami energii są: ATP, fosfokreatyna, glikogen, kwasy tłuszczowe oraz białko, które największy udział w pozyskiwaniu energii wykazują kolejno ATP-1s, fosfokreatyna do 10s, glikogen do 30 min, kwasy tłuszczowe 30-120 min, białko powyżej 120 minut. Dlatego też najbardziej efektywne spalanie tkanki tłuszczowej następuje po ok 30 minutach treningu.

ćwiczenia

Porady dietetyka

Sen

Sen pomaga regulować wszystkie funkcje organizmu, z apetytem i metabolizmem włącznie, a zaburzenia snu zwiększają apetyt i spożycie kalorii. Jeśli śpimy za mało mamy gorszy nastrój, mniej wydajnie pracujemy, trudniej nam się trenuje, a poza tym odczuwamy większą ochotę na kaloryczne przekąski. Brak snu powoduje, że w ciągu dnia jesteśmy ociężali, poruszamy się wolniej i mniej chętnie, co przekłada się na mniejsze wydatki energetyczne.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Placki węgierskie a'la SmartFood - 281 kcal/os

Oryginalny przysmak dla wielbicieli ostrzejszych smaków. Sycące i nietrudne w przygotowaniu danie dla 2 osób. Zdecydowanie polecamy!

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »