Białka Łatwo przyswajalne

Co zrobić, by białka były łatwoprzyswajalne?

By białko było w 100% przyswajalne (było pełnowartościowe) niezbędne są aminokwasy egzogenne, które muszą występować w ściśle określonych proporcjach. Wystarczy by jeden aminokwas ograniczający (egzogenny) występował na niskim poziomie (był jego niedobór) by ograniczyć przyswajalność białka do jego poziomu! Idealnym wzorcem białka według WHO jest połączenie białek jaja i białek ziemniaka. Można łatwiej sięgnąć  po pełnowartościowe, przyswajalne białko sięgając po produkty SmartFood .

Porady dietetyka

Sen

Sen pomaga regulować wszystkie funkcje organizmu, z apetytem i metabolizmem włącznie, a zaburzenia snu zwiększają apetyt i spożycie kalorii. Jeśli śpimy za mało mamy gorszy nastrój, mniej wydajnie pracujemy, trudniej nam się trenuje, a poza tym odczuwamy większą ochotę na kaloryczne przekąski. Brak snu powoduje, że w ciągu dnia jesteśmy ociężali, poruszamy się wolniej i mniej chętnie, co przekłada się na mniejsze wydatki energetyczne.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Surówka z porem, marchewką i jabłkiem - 166 kcal

Pyszna surówka warzyw, owoców i orzechów, którą możemy przygotować o każdej porze roku ze względu na dostępność produktów. Łatwa w przygotowaniu i zaspokajająca apetyty na dłuższy czas.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »