Porady dietetyka

Zdrowe odżywianie wymaga nie tylko dobrze skomponowanej diety. Proces odchudzania to połączenie diety, odpowiedniej dawki ruchu, motywacji oraz wsparcia i mądrych porad, pozwalających na skuteczne zrzucanie kolejnych kilogramów. SmartFood ma dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia, która pomoże Ci w efektywnej walce z kilogramami.

Nasze artykuły to bezpłatne porady dietetyczne online to jedna z najnowszych, bardzo skutecznych form wspierania odchudzania.


  1. Odpowiednia dieta

    Pobieranie pokarmu jest jedną z podstawowych potrzeb, których zaspokojenie warunkują życie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu ludzkiego.

    Czytaj więcej

  2. Czym jest kaloria?

    Poznaj definicję i zapoznaj się z podstawowymi informacjami, czym grozi nadmiar kalorii w pożywieniu i jak sobie z nim poradzić.

    Czytaj więcej

  3. Bilans energetyczny

    Praktycznie każdy spożywany posiłek zawiera kalorie, które przetwarzane są przez nasz organizm na energię potrzebną do jego prawidłowego funkcjonowania. Bilans energetyczny w dużym skrócie możemy określić jako równowagę pomiędzy ilością energii dostarczonej z pożywieniem, a wydatkiem energetycznym organizmu.

    Czytaj więcej

  4. Regularność posiłków

    Dostarczanie niezbędnej energii organizmowi w stałych porach jest bardzo istotnym czynnikiem skutecznego odchudzania. Dowiedz się dlaczego.

    Czytaj więcej

  5. Masa startowa

    szybki i racjonalny sposób na jej uzyskanie

    Czytaj więcej

  6. Przyswajalność białka

    Co zrobić, aby w optymalny sposób przyswajać białko i jakie są czynniki mające wpływ na ten proces.

    Czytaj więcej

  7. Jak długo powinny trwać ćwiczenia?

    Wysiłek fizyczny wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia funkcjonowanie układów: krwionośnego, nerwowego, kostnego oraz ruchowego. Zalecane jest co najmniej 4 jednostki treningowe w tygodniu, które powinny trwać przez 45minut.

    Czytaj więcej

  8. Nasiona chia i morwa biała

    Od jakiegoś już czasu panuje moda na zdrowe odżywianie. W związku z tym na popularności zyskują rośliny egzotyczne, które słyną z szeregu właściwości zdrowotnych. Do takich roślin należą chia, znana także pod katalogową nazwą jako szałwia hiszpańska, występująca na terenie Meksyku oraz Gwatemali, jak i również morwa biała pochodząca z Chin

    Czytaj więcej

  9. Podjadanie

    W trakcie stosowania diety, szczególnie w jej początkowej fazie, zdarzają się chwile słabości. Jak sobie z nimi radzić?

    Czytaj więcej

  10. Woda

    Woda jest najważniejszym, nieorganicznym składnikiem organizmu i największym ilościowo budulcem ciała ludzkiego. Jest również podstawowym składnikiem codziennej diety potrzebnym do utrzymania prawidłowej temperatury ciała, transportu składników odżywczych, produktów przemiany materii oraz wytwarzania energii.

    Czytaj więcej

  11. Sen

    Sen pomaga regulować wszystkie funkcje organizmu, z apetytem i metabolizmem włącznie, a zaburzenia snu zwiększają apetyt i spożycie kalorii. Jeśli śpimy za mało mamy gorszy nastrój, mniej wydajnie pracujemy, trudniej nam się trenuje, a poza tym odczuwamy większą ochotę na kaloryczne przekąski. Brak snu powoduje, że w ciągu dnia jesteśmy ociężali, poruszamy się wolniej i mniej chętnie, co przekłada się na mniejsze wydatki energetyczne.

    Czytaj więcej

  12. Warzywa - lista nr. 1

    Lista warzyw nr. 1 do dowolnego spożycia.

    Czytaj więcej

Porady dietetyka

Bilans energetyczny

Praktycznie każdy spożywany posiłek zawiera kalorie, które przetwarzane są przez nasz organizm na energię potrzebną do jego prawidłowego funkcjonowania. Bilans energetyczny w dużym skrócie możemy określić jako równowagę pomiędzy ilością energii dostarczonej z pożywieniem, a wydatkiem energetycznym organizmu.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Pomidory z czosnkiem i oliwą – 142 kcal

Lekkie, bardzo proste w przygotowaniu i pyszne danie, z dużą zawartością potasu (dzięki pomidorom). To doskonała i zdrowa przekąska, kiedy chwyci nas nagły głód.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »