Tłuszcze Omega 3

Kwasy Omega-3 są bardzo ważne dla naszego organizmu, więc powinniśmy znacznie zwiększyć ich udział w naszej diecie poprzez częstsze spożywanie owoców morza i ryb. Ryby, zwłaszcza morskie, są głównym i bezpośrednim źródłem korzystnie działających kwasów tłuszczowych z grupy omega-3.

Kwas Omega-3 znajduje się w rybach, skorupiakach, tofu, migdałach, orzechach włoskich, jak również w niektórych olejach roślinnych, takich jak olej lniany, arachidowy i rzepakowy.

Stosunkowo dużą ilość kwasów omega-3 zawierają: łosoś, tuńczyk, śledź, makrela wędzona oraz sardynki i skorupiaki. W ostatnich badaniach wyszło również na jaw, że mają one korzystny wpływ na stan zdrowia układu krążenia i serca, a także pełnią one ważną rolę w rozwoju i prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, zwłaszcza mózgu i narządu wzroku.

Omega 3

Porady dietetyka

Woda

Woda jest najważniejszym, nieorganicznym składnikiem organizmu i największym ilościowo budulcem ciała ludzkiego. Jest również podstawowym składnikiem codziennej diety potrzebnym do utrzymania prawidłowej temperatury ciała, transportu składników odżywczych, produktów przemiany materii oraz wytwarzania energii.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Placki węgierskie a'la SmartFood - 281 kcal/os

Oryginalny przysmak dla wielbicieli ostrzejszych smaków. Sycące i nietrudne w przygotowaniu danie dla 2 osób. Zdecydowanie polecamy!

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »