Tłuszcze Omega 3

Kwasy Omega-3 są bardzo ważne dla naszego organizmu, więc powinniśmy znacznie zwiększyć ich udział w naszej diecie poprzez częstsze spożywanie owoców morza i ryb. Ryby, zwłaszcza morskie, są głównym i bezpośrednim źródłem korzystnie działających kwasów tłuszczowych z grupy omega-3.

Kwas Omega-3 znajduje się w rybach, skorupiakach, tofu, migdałach, orzechach włoskich, jak również w niektórych olejach roślinnych, takich jak olej lniany, arachidowy i rzepakowy.

Stosunkowo dużą ilość kwasów omega-3 zawierają: łosoś, tuńczyk, śledź, makrela wędzona oraz sardynki i skorupiaki. W ostatnich badaniach wyszło również na jaw, że mają one korzystny wpływ na stan zdrowia układu krążenia i serca, a także pełnią one ważną rolę w rozwoju i prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, zwłaszcza mózgu i narządu wzroku.

Omega 3

Porady dietetyka

Regularność posiłków

Dostarczanie niezbędnej energii organizmowi w stałych porach jest bardzo istotnym czynnikiem skutecznego odchudzania. Dowiedz się dlaczego.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Zupa dyniowa - 4 porcje po 115 kcal

Pyszna zupa dyniowa sprawdzi się jako posiłek dla całej rodziny. Odpowiednio dobrane przyprawy równoważą neutralny smak dyni i powodują, że posiłek zadowoli każdego amatora smacznej kuchni. Łatwa i szybka w przygotowaniu.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »