Regularność posiłków

Systematyczne (co 3 – 4h) jedzenie pięciu posiłków w ciągu całego dnia, skutkuje przyzwyczajeniem organizmu do ciągłego dostarczania optymalnej dawki energii i składników odżywczych. Dzięki temu pozbywamy się uczucia głodu i nie gromadzimy zapasów.

Nieregularne posiłki sprzyjają powstaniu nadwagi i otyłości oraz zwiększają ryzyko chorób dieto-zależnych. W jaki sposób? Po okresie głodzenia się, zjedzenie obfitego posiłku powoduje gwałtowny wzrostu poziomu glukozy we krwi, co z kolei skutkuje wzmożonym podniesieniem poziomu insuliny, która prowadzi do przedostania się glukozy do komórek. Istnienie insuliny aktywizuje proces lipogenezy (powstawania kwasów tłuszczowych), a tym samym ich kumulacji w tkance tłuszczowej i wątrobie oraz prowadzi do hamowania procesu spalania tłuszczu.

regularność posiłków

Zwiększona częstotliwość spożywania posiłków korzystnie wpływa na organizm, normuje też poziom glukozy oraz profil lipidowy tj. redukcje cholesterolu LDL. Stąd też np. niewskazane jest łączenie obiadu i kolacji w jeden posiłek i spożywanie go w późnych godzinach popołudniowych lub wieczornych, bo prowadzi to do nadmiernego obciążenia żołądka i zaburzeń snu. Ostatni posiłek powinno się jeść najpóźniej 2 – 3h przed snem.


Porady dietetyka

Białka Łatwo przyswajalne

Co zrobić, by białka były łatwoprzyswajalne?

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Sos tzatzykowy - 122 kcal

Grecki przysmak, który teraz sami możemy przyrządzić sobie w domu. Sos jest prosty w przygotowaniu i nie wymaga żadnych wyszukanych składników. Idealnie nadaje się jako dodatek do sałatek lub dip do warzyw (skrojone w słupki ogórek, marchew).

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »