Prowadź dzienniczek spożywanych posiłków

Doskonałym rozpoczęciem efektywnego odchudzania jest prowadzenie przez 2 tygodnie dzienniczka tego, co jesz. Dzięki niemu zmaleje prawdopodobieństwo podjadania (bo przecież nie pochłoniesz już całej tabliczki czekolady, wiedząc, że musisz to zanotować).

Zapisywanie dziennej ilości jedzenia, to także doskonały sposób, aby dowiedzieć się ile kcal dziennie, tak naprawdę spożywasz. Po dwóch tygodniach stosowania dzienniczka nauczysz się korzystać z dostępnych w Internecie tabel kalorycznych, a obliczanie ilości kcal oraz sprawdzanie etykiet produktów (i wielkości porcji), wejdzie Ci w nawyk.

dzienniczek spożywanych posiłków

Prowadząc dziennik pamiętaj, aby zawsze pod koniec dnia dokładnie przeanalizować wszystko, co masz w nim zapisane. To da Ci pewność, że zjadasz właściwą ilość składników odżywczych, kontrolujesz wielkość porcji i bilans energetyczny (jeśli jednego dnia zjesz więcej, będziesz wiedzieć, żeby w kolejnych dniach ograniczyć jedzenie). Dzienniczek pomoże Ci zacząć myśleć o tym, co jesz.

Porady dietetyka

Czym jest kaloria?

Poznaj definicję i zapoznaj się z podstawowymi informacjami, czym grozi nadmiar kalorii w pożywieniu i jak sobie z nim poradzić.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Pomidory z czosnkiem i oliwą – 142 kcal

Lekkie, bardzo proste w przygotowaniu i pyszne danie, z dużą zawartością potasu (dzięki pomidorom). To doskonała i zdrowa przekąska, kiedy chwyci nas nagły głód.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »