Prowadź dzienniczek spożywanych posiłków

Doskonałym rozpoczęciem efektywnego odchudzania jest prowadzenie przez 2 tygodnie dzienniczka tego, co jesz. Dzięki niemu zmaleje prawdopodobieństwo podjadania (bo przecież nie pochłoniesz już całej tabliczki czekolady, wiedząc, że musisz to zanotować).

Zapisywanie dziennej ilości jedzenia, to także doskonały sposób, aby dowiedzieć się ile kcal dziennie, tak naprawdę spożywasz. Po dwóch tygodniach stosowania dzienniczka nauczysz się korzystać z dostępnych w Internecie tabel kalorycznych, a obliczanie ilości kcal oraz sprawdzanie etykiet produktów (i wielkości porcji), wejdzie Ci w nawyk.

dzienniczek spożywanych posiłków

Prowadząc dziennik pamiętaj, aby zawsze pod koniec dnia dokładnie przeanalizować wszystko, co masz w nim zapisane. To da Ci pewność, że zjadasz właściwą ilość składników odżywczych, kontrolujesz wielkość porcji i bilans energetyczny (jeśli jednego dnia zjesz więcej, będziesz wiedzieć, żeby w kolejnych dniach ograniczyć jedzenie). Dzienniczek pomoże Ci zacząć myśleć o tym, co jesz.

Porady dietetyka

Sen

Sen pomaga regulować wszystkie funkcje organizmu, z apetytem i metabolizmem włącznie, a zaburzenia snu zwiększają apetyt i spożycie kalorii. Jeśli śpimy za mało mamy gorszy nastrój, mniej wydajnie pracujemy, trudniej nam się trenuje, a poza tym odczuwamy większą ochotę na kaloryczne przekąski. Brak snu powoduje, że w ciągu dnia jesteśmy ociężali, poruszamy się wolniej i mniej chętnie, co przekłada się na mniejsze wydatki energetyczne.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Zupa dyniowa - 4 porcje po 115 kcal

Pyszna zupa dyniowa sprawdzi się jako posiłek dla całej rodziny. Odpowiednio dobrane przyprawy równoważą neutralny smak dyni i powodują, że posiłek zadowoli każdego amatora smacznej kuchni. Łatwa i szybka w przygotowaniu.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »