Odchudzanie a sport

Badania konsekwentnie pokazują, że regularne ćwiczenia, w połączeniu ze zdrowym odżywianiem, to najbardziej efektywny i zdrowy sposób na kontrolę wagi.

Regularna aktywność fizyczna może również zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób i dolegliwości oraz poprawić ogólną jakości życia

Regularne ćwiczenia pomagają w zapobieganiu:

  1. Chorobom serca i udaru mózgu. Poprzez wzmocnienie mięśnia serca, obniżenie ciśnienia krwi  podniesienie HDL ( "dobrego" cholesterolu ) i obniżenie poziomu cholesterolu LDL (tzw. "złego" cholesterolu). Poprawiają też przepływ krwi i zwiększają wydajność pracy serca.  
  2. Wysokiemu ciśnieniu krwi. Zmniejszają ciśnienie krwi u osób z nadciśnieniem.  
  3. Cukrzycy typu 2. Dzięki redukcji tkanki tłuszczowej.
  4. Bólowi pleców. Poprzez zwiększenie siły mięśni, wytrzymałości, poprawy elastyczności i postawy.  
  5. Osteoporozie. Regularne ćwiczenia zapobiegają utracie masy kostnej związanej z wiekiem .  
  6. Depresji. Sport poprawia nastrój i sposób, w jaki o sobie myślimy. Pomaga też lepiej radzić sobie ze stresem.  

Pamiętaj, że nie ma znaczenia jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz – jazdę na rowerze, nordic walking, spacer czy prace w ogródku – ważne, żeby się ruszać!

Porady dietetyka

Czym jest kaloria?

Poznaj definicję i zapoznaj się z podstawowymi informacjami, czym grozi nadmiar kalorii w pożywieniu i jak sobie z nim poradzić.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Sos tzatzykowy - 122 kcal

Grecki przysmak, który teraz sami możemy przyrządzić sobie w domu. Sos jest prosty w przygotowaniu i nie wymaga żadnych wyszukanych składników. Idealnie nadaje się jako dodatek do sałatek lub dip do warzyw (skrojone w słupki ogórek, marchew).

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »