Odchudzanie a sport

Badania konsekwentnie pokazują, że regularne ćwiczenia, w połączeniu ze zdrowym odżywianiem, to najbardziej efektywny i zdrowy sposób na kontrolę wagi.

Regularna aktywność fizyczna może również zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób i dolegliwości oraz poprawić ogólną jakości życia

Regularne ćwiczenia pomagają w zapobieganiu:

  1. Chorobom serca i udaru mózgu. Poprzez wzmocnienie mięśnia serca, obniżenie ciśnienia krwi  podniesienie HDL ( "dobrego" cholesterolu ) i obniżenie poziomu cholesterolu LDL (tzw. "złego" cholesterolu). Poprawiają też przepływ krwi i zwiększają wydajność pracy serca.  
  2. Wysokiemu ciśnieniu krwi. Zmniejszają ciśnienie krwi u osób z nadciśnieniem.  
  3. Cukrzycy typu 2. Dzięki redukcji tkanki tłuszczowej.
  4. Bólowi pleców. Poprzez zwiększenie siły mięśni, wytrzymałości, poprawy elastyczności i postawy.  
  5. Osteoporozie. Regularne ćwiczenia zapobiegają utracie masy kostnej związanej z wiekiem .  
  6. Depresji. Sport poprawia nastrój i sposób, w jaki o sobie myślimy. Pomaga też lepiej radzić sobie ze stresem.  

Pamiętaj, że nie ma znaczenia jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz – jazdę na rowerze, nordic walking, spacer czy prace w ogródku – ważne, żeby się ruszać!

Porady dietetyka

Woda

Woda jest najważniejszym, nieorganicznym składnikiem organizmu i największym ilościowo budulcem ciała ludzkiego. Jest również podstawowym składnikiem codziennej diety potrzebnym do utrzymania prawidłowej temperatury ciała, transportu składników odżywczych, produktów przemiany materii oraz wytwarzania energii.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Zupa dyniowa - 4 porcje po 115 kcal

Pyszna zupa dyniowa sprawdzi się jako posiłek dla całej rodziny. Odpowiednio dobrane przyprawy równoważą neutralny smak dyni i powodują, że posiłek zadowoli każdego amatora smacznej kuchni. Łatwa i szybka w przygotowaniu.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »