Odchudzanie a sport

Badania konsekwentnie pokazują, że regularne ćwiczenia, w połączeniu ze zdrowym odżywianiem, to najbardziej efektywny i zdrowy sposób na kontrolę wagi.

Regularna aktywność fizyczna może również zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób i dolegliwości oraz poprawić ogólną jakości życia

Regularne ćwiczenia pomagają w zapobieganiu:

  1. Chorobom serca i udaru mózgu. Poprzez wzmocnienie mięśnia serca, obniżenie ciśnienia krwi  podniesienie HDL ( "dobrego" cholesterolu ) i obniżenie poziomu cholesterolu LDL (tzw. "złego" cholesterolu). Poprawiają też przepływ krwi i zwiększają wydajność pracy serca.  
  2. Wysokiemu ciśnieniu krwi. Zmniejszają ciśnienie krwi u osób z nadciśnieniem.  
  3. Cukrzycy typu 2. Dzięki redukcji tkanki tłuszczowej.
  4. Bólowi pleców. Poprzez zwiększenie siły mięśni, wytrzymałości, poprawy elastyczności i postawy.  
  5. Osteoporozie. Regularne ćwiczenia zapobiegają utracie masy kostnej związanej z wiekiem .  
  6. Depresji. Sport poprawia nastrój i sposób, w jaki o sobie myślimy. Pomaga też lepiej radzić sobie ze stresem.  

Pamiętaj, że nie ma znaczenia jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz – jazdę na rowerze, nordic walking, spacer czy prace w ogródku – ważne, żeby się ruszać!

Porady dietetyka

Podjadanie

W trakcie stosowania diety, szczególnie w jej początkowej fazie, zdarzają się chwile słabości. Jak sobie z nimi radzić?

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Surówka z porem, marchewką i jabłkiem - 166 kcal

Pyszna surówka warzyw, owoców i orzechów, którą możemy przygotować o każdej porze roku ze względu na dostępność produktów. Łatwa w przygotowaniu i zaspokajająca apetyty na dłuższy czas.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »