Marchew Surowa

Marchew, warzywo znane już od wieków to tradycja, a jednocześnie odkrycie XXI wieku. Jej właściwości przyprawiają o zdumienie wielu lekarzy a zaskakująco niska kaloryczność przekonuje, iż warto po nią sięgnąć. 100 gram marchwi to tylko 40 kcal, dzięki czemu jest świetnym sprzymierzeńcem odchudzania.

Marchew jest doskonałym źródłem karotenu i karotenoidów (prekursorów witaminy A). Wystarczy jedna, świeża marchewka, aby dwukrotnie zaspokoić dzienne zapotrzebowanie. Co więcej, to świetne źródło witamy C, odpowiedzialnej za odporność organizmu, stan zdrowia oraz szczelność błon śluzowych. W nieco mniejszych ilościach znajdziesz w niej witaminy z grupy B i K.

surowa marchew

W marchwi, zarówno surowej jak i gotowanej nie brakuje również składników mineralnych. Odporne na temperaturę minerały wzmacniają jej prozdrowotne właściwości. Na ich czele pojawia się magnez, fosfor, miedź i potas. Nie brakuje również sodu i manganu. Działanie marchewki nie jest wybiórcze, obejmuje cały organizm.

W jaki sposób?

Pomarańczowa bomba witamin wspomaga wzrok, układ krwionośny, obniża cholesterol i zmniejsza ryzyko miażdżycy, poprawia stan paznokci, skóry i włosów, a także wspiera rozwój układu nerwowego. Warto również pamiętać, że ugotowana marchewka jest najbardziej delikatnym pokarmem dla układu pokarmowego - mogą po nią sięgać osoby chore oraz małe dzieci. Kiedy nie wiesz, co zjeść - sięgnij po marchewkę!

Porady dietetyka

Odpowiednia dieta

Pobieranie pokarmu jest jedną z podstawowych potrzeb, których zaspokojenie warunkują życie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu ludzkiego.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Zupa dyniowa - 4 porcje po 115 kcal

Pyszna zupa dyniowa sprawdzi się jako posiłek dla całej rodziny. Odpowiednio dobrane przyprawy równoważą neutralny smak dyni i powodują, że posiłek zadowoli każdego amatora smacznej kuchni. Łatwa i szybka w przygotowaniu.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »