Dobre praktyki

W tym dziale znajdziesz sporo porad i informacji na temat skutecznej diety, żywności i produktach. Dowiedz się co robić, aby mądrze i zdrowo gubić zbędne kilogramy.


  1. Węglowodany – najważniejsze informacje i właściwości

    Trzeci makroskładnik reprezentowany przez monosacharydy i disacharydy to węglowodany. W formie dostępnej do jedzenia określany jest jako produkt spożywczy podlegający procesom metabolicznym w ludzkim organizmie. Żaden inny element diety nie powinien być bardziej pilnowany i spożywany z rozwagą. Jego niedobór zdarza się niezwykle rzadko, natomiast nadmiar odpowiada za większość chorób cywilizacyjnych oraz aktywację nowotworów.

    Czytaj więcej

  2. Tkanka tłuszczowa - najważniejsze informacje i właściwości

    Ukryta pod skórą warstwa tłuszczu jest nieodłącznym elementem ludzkiego ciała, który w razie potrzeby zostanie wykorzystany jako energia. Okazuje się, że jej część posiada własny aktywny metabolizm. Oznacza to, że pewien procent tłuszczu w ciele jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania.

    Czytaj więcej

  3. Białko - najważniejsze informacje i właściwości

    Węglowodany i tłuszcze to robotnicy, którzy ciężko pracują dostarczając naszemu ciału energii do funkcjonowania, a także regeneracji i rozbudowy. Podobnie jak pracownik fizyczny potrzebują materiałów, z których powstanie gotowy projekt. Proteiny są takim materiałem, który w razie konieczności może zmienić się w jednego z pracowników. Według naukowców, dietetyków i sportowców są najważniejszym składnikiem żywienia, bez którego układ odpornościowy, mięśnie, a także mózg nie funkcjonowałby prawidłowo. Zdobywając podstawowe informacje o białku w diecie, zdacie sobie sprawę, jaka jest prawidłowa ilość tego makroskładnika dla osób o różnym stopniu aktywności, a także podczas redukcji nadmiernej tkanki tłuszczowej.

    Czytaj więcej

  4. Marchew Surowa

    Marchew, warzywo znane już od wieków to tradycja, a jednocześnie odkrycie XXI wieku. Jej właściwości przyprawiają o zdumienie wielu lekarzy a zaskakująco niska kaloryczność przekonuje, iż warto po nią sięgnąć. 100 gram marchwi to tylko 40 kcal, dzięki czemu jest świetnym sprzymierzeńcem odchudzania.

    Czytaj więcej

  5. Pomidor

    Dlaczego warto sięgnąć po pomidory? Po pierwsze - tanie, bo polskie. Po drugie - dostępne przez cały rok, z czego większość czasu w pełni wartościowe. Po trzecie - trudno znaleźć przykład lepszej bomby odżywczej, Po czwarte - likopen, sprawca zamieszania wokół pomidorów - udokumentowany opóźniacz procesów starzenia.

    Czytaj więcej

  6. Żywność funkcjonalna a odchudzanie

    Trudno określić, kiedy dokładnie nastała moda na zdrowy styl życia. Jedno jest pewne - trend na bycie "fit" wszystkim wychodzi na dobre. Zdrowe odżywianie, połączone ze zwiększoną aktywnością fizyczną ma zapewnić nam nie tylko piękny wygląd i wymarzone kształty, ale także dłuższe życie w optymalnej kondycji psychofizycznej.

    Czytaj więcej

Porady dietetyka

Jak długo powinny trwać ćwiczenia?

Wysiłek fizyczny wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia funkcjonowanie układów: krwionośnego, nerwowego, kostnego oraz ruchowego. Zalecane jest co najmniej 4 jednostki treningowe w tygodniu, które powinny trwać przez 45minut.

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Sałatka z buraków z jabłkiem - 79 kcal

Smaczna i łatwa w przygotowaniu sałatka, która dzięki obecności buraka i jabłka, zawiera sporo kwasu foliowego oraz witamin. To danie zapewnia zastrzyk energii na dłuższy czas.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »