Program elastyczny Czas trwania: bez ograniczeń

Program Elastyczny to propozycja dla osób, które są blisko realizacji założonych celów odchudzania, wszystkich aktywnych i tych, które chcą się pozbyć paru zbędnych kilogramów. Ten etap polega na zastąpieniu regularnych dań, produktami SmartFood w zakresie ok. 50% - 60% codziennej diety. Jeśli chcesz połączyć proces odchudzania z większą aktywnością fizyczną, to program dla Ciebie! Program Elastyczny to kolejny etap po Programie Racjonalnym.

Co zyskujesz?

  • Widoczne rezultaty chudnięcia oraz dodatkową energię.
  • Skuteczne wyszczuplenie, z zachowaniem tkanek mięśniowych i kostnych.
  • Jędrną i napiętą skórę, szybszą przemianę materii.
  • Pozytywną zmianę nawyków żywieniowych.
  • Zmniejszenie zjadanych porcji (przyzwyczajasz swój układ pokarmowy i żołądek do mniejszej ilości jedzenia).
  • Posiłki SmartFood są łatwe i szybkie w przygotowaniu zarówno w domu, jak i w pracy, dzięki czemu masz więcej czasu dla siebie.

Program

  • W programie elastycznym zastępujesz 50 - 60% regularnych posiłków produktami SmartFood.
  • Obejmuje minimum 2 do 3 posiłków SmartFood dziennie, 1 porcję warzyw lub owoców i 2 regularne posiłki zastępujące śniadanie lub obiad (białka zwierzęce – mięso czerwone, drób, ryby z porcją warzyw). Wartość energetyczna pojedynczego, regularnego posiłku nie może być większa niż 500 kcal (sprawdź przepisy) Najlepiej, gdy regularne posiłki są śniadaniem lub obiadem. Unikaj produktów tłustych i ciężkostrawnych – więcej informacji znajdziesz w poradach.
  • Utrzymujesz dobowy bilans energetyczny w przedziale 1200 -1600 kcal, w zależności od aktywności, samopoczucia i swojej determinacji.
  • Różnorodność posiłków nie skazuje Cię na monotonną dietę. Możesz dostosować potrawy do swoich upodobań kulinarnych. Zwiększasz aktywność fizyczną, dzięki czemu efekty chudnięcia i utrzymania wagi są lepsze.

Twój dzień

  • Śniadanie

    Zdrowy posiłek nieprzekraczający 500 kcal. W celu zwiększenia efektów diety, śniadanie możesz zastąpić produktem SmartFood.

    1x szklanka wody lub napój bez cukru

  • Drugie śniadanie

    1x koktajl SmartFood o dowolnym smaku

  • Obiad

    Zdrowy posiłek nieprzekraczający 500 kcal. W celu zwiększenia efektów diety, obiad możesz zastąpić makaronem SmartFood i porcją warzyw.

  • Przekąska

    1x koktajl, zupa, deser, przekąska lub omlet SmartFood

  • Kolacja

    1x koktajl, zupa, deser, przekąska lub omlet SmartFood

Czego unikać?


Czego unikać?

Unikaj napojów alkoholowych!

Dopuszczalne są jedynie napoje o niskiej zwartości alkoholu i tylko sporadycznie. Ogranicz spożycie do jednego kieliszka 15cl czerwonego/białego/musującego wina lub szklanki 250cl piwa. Aperitify, słodkie i wzmocnione wina, brandy, whisky i nalewki powinny być całkowicie wykluczone.

Ważne informacje

  • Produkty SmartFood mogą być spożywane tylko przez osoby zdrowe, ponadto nie mogą być jedynym źródłem odżywiania dzieci, osób starszych i kobiet w ciąży Bardzo istotne jest spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Pij minimum 1,5l wody dziennie.
  • Przestrzegaj dokładnie instrukcji przyrządzania posiłków.
  • Pamiętaj o konieczności zbilansowania diety, w postaci dodatkowych porcji warzyw, owoców i zdrowych tłuszczy.
  • Jeżeli jesteś osobą aktywną fizycznie zwiększ ilość przyjmowanych posiłków, tak aby zbilansować zapotrzebowanie organizmu na energię.
  • Pamiętaj, że kluczem do osiągnięcia optymalnych efektów, jest utrzymanie bilansu energetycznego na odpowiednio niskim poziomie.
  • Wszystkie napoje pij bez cukru. Na początku diety dopuszczalne jest stosowanie słodzików.
  • Jeśli nie masz możliwości zjedzenia posiłków w regularnych odstępach czasu, nie jedz podwójnych porcji na kolację. Możesz to zrobić tylko w przypadku śniadania lub obiadu.

A co, jeśli pojawią się?

Zaparcia

W związku ze zmniejszonym przyjmowaniem pokarmów stałych, jeśli zaniedbasz spożywanie błonnika, mogą pojawić się zaparcia. Kiedy taka sytuacja nastąpi, zacznij jeść więcej warzyw z listy 1, najlepiej gotowanych. Możesz również pić wodę bogatą w magnez. Jeśli zaparcia utrzymają się dłużej lub pojawiały się przed rozpoczęciem diety, koniecznie skonsultuj się z lekarzem.

Biegunka

Występuje najczęściej wtedy, gdy nagle zmieniamy swoje nawyki żywieniowe (np. zaczynamy jeść więcej warzyw nietolerowanych przez delikatne jelita). Czasami biegunka wynika z nietolerancji laktozy, a w bardzo rzadkich przypadkach, białka w mleku (wspomaga ono przyjmowanie pożywienia). Jeśli symptomy utrzymują się dłużej, skontaktuj się z lekarzem.

Bóle głowy


Jeśli pojawiają się sporadycznie w ciągu kilku pierwszych dni i towarzyszą im mdłości, sięgnij po dużą ilość napojów. Pamiętaj też o soleniu produktów.

Nieświeży oddech


Może być (ale nie musi) jedną z reakcji fizjologicznych pojawiających się w trakcie stosowania diety proteinowej. Obecność acetonu jest potwierdzeniem właściwego działania diety. Jeśli jednak nieświeży oddech zacznie przeszkadzać Tobie i Twojemu otoczeniu, zastosuj odświeżacz do jamy ustnej (ważne, aby był bez cukru).

Napięcie przedmiesiączkowe


W przypadku niektórych kobiet, może się zdarzyć, że zatrzymanie wody w organizmie przed miesiączką ukryje spadek wagi.

Zaburzenia cyklu


Tkanka tłuszczowa utrzymuje równowagę hormonalną w organizmie kobiet. Jej zmniejszenie może tymczasowo zaburzyć cykle miesiączkowe. Zawroty głowy, zmęczenie, skurcze - wszystkie wynikają z niedoboru soli, potasu lub magnezu. Jeśli zauważysz takie symptomy, zrezygnuj tymczasowo z diety i poinformuj swojego lekarza.

Porady dietetyka

Nasiona chia i morwa biała

Od jakiegoś już czasu panuje moda na zdrowe odżywianie. W związku z tym na popularności zyskują rośliny egzotyczne, które słyną z szeregu właściwości zdrowotnych. Do takich roślin należą chia, znana także pod katalogową nazwą jako szałwia hiszpańska, występująca na terenie Meksyku oraz Gwatemali, jak i również morwa biała pochodząca z Chin

więcej porad

Inspiracje kulinarne

Surówka z porem, marchewką i jabłkiem - 166 kcal

Pyszna surówka warzyw, owoców i orzechów, którą możemy przygotować o każdej porze roku ze względu na dostępność produktów. Łatwa w przygotowaniu i zaspokajająca apetyty na dłuższy czas.

więcej inspiracji

Sklep

Zamknij

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej »